ב.א. רב תחומי במדעי החברה מגמת הייטק
רב תחומי במדעי החברה מגמת מדעי הייטק
אנו נמצאים בעיצומה של מהפכה טכנולוגית, המשנה תפיסות ומודלים ישנים ומשפיעה על תחומים רבים. תעשיית ההייטק היא כיום הכוח העיקרי המעצב את הכלכלה העולמית. הצמיחה הכלכלית נוצרת באמצעות גופים העוסקים ביזמות, יצירתיות וחדשנות. המיזמים בהייטק עשויים לשמש מנוע לצמיחה כלכלית, חברתית ואישית והם מתבססים על הון אנושי איכותי בעל השכלה מתאימה ויכולת לשלב בין תחומי ידע שונים. עולם ההייטק משפיע על מדיניות של ממשלות, מחליף מודלים שיווקיים ישנים במודלים חדשים המתבססים על מסחר מקוון, משנה התנהגות צרכנים בעולם דיגיטלי ובעל השפעה סוציולוגית רחבה על החברה האנושית בכללותה. תואר רב תחומי במדעי החברה (A.B) בהתמחות מדעי ההייטק יוצר אינטגרציה בין כל תחומי ההשפעה של עולם ההייטק, תוך שילוב של ידע טכנולוגי, כלכלי, פיננסי, סוציולוגי וניהולי. שילוב בין טכנולוגיה לידע פיננסי וכלכלי כגון השקעות בשוק ההון, הערכות שווי, ניתוח דוחות כספיים וניהול פיננסי מאפשר נקודת זינוק מצוינת להשתלבות בתעשיית הפינטק. שילוב בין טכנולוגיה לסוציולוגיה יתבטא בתחום האנליזה של רשתות חברתיות, ממשקי אדם- מחשב, בינה מלאכותית (BI) וסוציולוגיה דיגיטלית. שילוב בין טכנולוגיה לבין תורת השיווק יספק לבוגרים הבנה מעמיקה בעולם המסחר המקוון, פיתוח אפליקציות מסחר ואופטימיזציה בייצור מבוזר. בשוק העבודה המודרני נדרשת בקיאות רבה בניתוח נתונים. לימודי התואר יעסקו בין היתר בשיטות מדעיות ואלגוריתמים להפקת ידע ומסקנות מתוך מאגרי נתונים, באמצעות שימוש בכלי מחקר ושיטות סטטיסטיות ומודלים של למידת מכונה וכריית נתונים. לתעשיית ההייטק דרושים בוגרים היודעים לשלב בין התחום הטכנולוגי )שפות תכנות( לתחום הניהול הפיננסי והעסקי. לפיכך, מטרת תואר הרב תחומי בהתמחות מדעי ההייטק היא להקנות לבוגרים את הידע והכלים הדרושים לתחומים אלו ולאפשר לבוגרים להשתלב בתעשיית ההייטק במגוון רחב של תחומים.
חוברת מידע
שנה א'
מספר הקורס |
שם הקורס |
נ"ז |
סמסטר |
66-4100 | מבוא לכלכלה מאקרו | 3 נ"ז | סמסטר ב' |
66-4101 | מבוא לכלכלה מיקרו | 3 נ"ז | סמסטר א' |
66-4102 | מתמטיקה א' | 3 נ"ז | סמסטר א' |
66-4103 | מתמטיקה ב' | 3 נ"ז | סמסטר ב' |
66-4104 | סטטיסטיקה תיאורית | 3 נ"ז | סמסטר א' |
66-4105 | סטטיסטיקה היסקית | 3 נ"ז | סמסטר ב' |
66-4106 | יישומי מחשב אקסל בניהול | 3 נ"ז | סמסטר א' |
66-4107 | ניהול מערכות מידע | 3 נ"ז | סמסטר א' |
66-4108 | מבוא לסוציולוגיה | 2 נ"ז | סמסטר א' |
66-4109 | דיני עסקים | 2 נ"ז | סמסטר א' |
66-4110 | סוציולוגיה ארגונית | 2 נ"ז | סמסטר ב' |
66-4111 | יסודות השיווק | 2 נ"ז | סמסטר א' |
66-4112 | תכנות מונחה אובייקטים א' | 3 נ"ז | סמסטר ב' |
66-4113 | יסודות המימון | 3 נ"ז | סמסטר ב' |
סך הכל שנה א': 38 נ"ז
שנה ב'
מספר קורס |
שם הקורס |
נ"ז |
סמסטר |
מבוא לאנליזה ותורת הגרפים | 4 נ"ז | סמסטר א' | |
פייתון ומבוא לאלגוריתמים | 4 נ"ז | סמסטר א' | |
בינה מלאכותית BI | 2 נ"ז | סמסטר א' | |
סוציולוגיה של רשתות חברתיות דיגטליות | 2 נ"ז | סמסטר ב' | |
אנליזה מתמטית של רשתות | 4 נ"ז | סמסטר ב' | |
66-4200 | פסיכולוגיה חברתית | 2 נ"ז | סמסטר א' |
66-4201 | מבוא למדעי הנתונים | 2 נ"ז | סמסטר א' |
66-4202 | שיווק דיגיטלי למנהלים | 2 נ"ז | סמסטר ב' |
66-4203 | יסודות הניהול | 2 נ"ז | סמסטר א' |
66-4204 | דיני מיסים | 3 נ"ז | סמסטר ב' |
66-4205 | תכנות מונחה אובייקטים ב' | 4 נ"ז | סמסטר א' |
66-4206 | חשבונאות פיננסית בניהול | 4 נ"ז | סמסטר ב' |
66-4207 | חווית משתמש UX | 2 נ"ז | סמסטר ב' |
ממשקי אדם מחשב ו-UI | 3 נ"ז | סמסטר ב' |
סך הכל שנה ב': 36.0 נ"ז
שנה ג'
מספר קורס |
שם הקורס |
נ"ז |
סמסטר |
שוק ההון | 4 נ"ז | סמסטר א' | |
מבוא לסייבר בניהול | 2 נ"ז | סמסטר א' | |
פיתוח יזמות | 2 נ"ז | סמסטר א' | |
מסדי נתונים ו-SQL | 2 נ"ז | סמסטר א' | |
למידת מכונת וכריית נתונים | 2 נ"ז | סמסטר א' | |
חווית משתמש UX למתקדמים | 4 נ"ז | סמסטר א' | |
כלכלת מוצרי מידע ואפלקציות | 2 נ"ז | סמסטר א' | |
שיווק דיגיטלי למנהלים למתקדמים | 2 נ"ז | סמסטר א' | |
בנייה וקידום אתרים | 2 נ"ז | סמסטר ב' | |
אופטימיזציה וייצור מבוזר | 2 נ"ז | סמסטר ב' | |
מערכת הבנקאות | 2 נ"ז | סמסטר ב' | |
ניתוח דוחות כספיים | 3 נ"ז | סמסטר ב' | |
סמינריון במימון | 4 נ"ז | סמסטר ב' | |
סמינר במדעי הנתונים (פרויקט גמר) | 4 נ"ז | סמסטר ב' | |
סמינר ב-HCI וחווית משתמש (פרויקט גמר) | 4 נ"ז | סמסטר ב' |
סך הכל שנה ג': 36 נ"ז